WIADOMOŚCI

Whitmarsh nawołuje do pilnych zmian w F1
Whitmarsh nawołuje do pilnych zmian w F1
Szef ekipy McLaren, Martin Whitmarsh, który w tym roku objął przewodnictwo w FOTA po pierwszym wyścigu sezonu wezwał do natychmiastowych zmian w regulaminie, tak aby poprawić widowisko.
baner_rbr_v3.jpg
Mimo, że emocje przed pierwszym wyścigiem sezonu budowane były przez wiele miesięcy a Formuła 1 przeszła kolejne mniej lub bardziej znaczące zmiany, które po raz kolejny miały uatrakcyjnić widowisko, wyścig w Bahrajnie nie był porywający.

„Byliśmy jednym z trzech zespołów, które mówiły, że powinniśmy mieć dwa obowiązkowe pit stopy, ponieważ obawialiśmy się, że wszyscy będą chcieli jeździć na jeden postój” mówił Whitmarsh w wywiadzie dla BBC.

„Sądzę, że musimy ponownie poddać to dyskusji. Sądzę również, że możemy także naciskać na Bridgestone, aby przywoziła nam ‘bardziej wyścigowe’ ogumienie. Potrzebujemy super-miękkiej mieszanki, która poważnie wpłynie na osiągi jeżeli pokona się na niej 20 okrążeń. Nie powinno się tak robić z super-miękką oponą i sądzę, że nawet z twardszym ogumieniem. Jeżeli miałoby się problemy z przejechaniem połowy dystansu wyścigu, wtedy pit stopy byłyby wymuszone.”

„Opony różniły się znacznie mniej niż się tego spodziewaliśmy i przesądziły o spektaklu” dodawał Brytyjczyk.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

104 KOMENTARZY
avatar
gobl

14.03.2010 20:13

0

niech wprowadzą obowiązkowe 3 pitstopy


avatar
dziarmol@biss

14.03.2010 20:15

0

wprowadzić tankowania


avatar
nasedo

14.03.2010 20:16

0

lepiej zero obowiązkowych pitstopów a tak jak mówi Łitmarsz jeszcze miększe mieszanki, pitstopy będą wymuszone, a jeśli nie to ryzyk fizyk.


avatar
kierowca

14.03.2010 20:16

0

bez sensu, wogole powinni zniesc zapis o obowiązku zmiany opon. decydenci i macherzy od strategii widac sa na boczny tor odstawiani. wolałbym aby byla dowolnosc w tankowaniu niz ze zmianą opon.


avatar
nomadwcm

14.03.2010 20:18

0

Powinno być więcej zakrętów w których można wyprzedzać , każdy tor powinien mieć kilka takich , to na pewno poprawiło by widowiskowość


avatar
luka55

14.03.2010 20:19

0

Bardzo dobrze gada. Nie chcialem juz po pierewszym wyscigu oceniac ale jednak. Cos mi sie wydaje ze zakaz tankowania i obowiazkowy tylko jeden pitstop spowoduja ze bedzie jeszcze bardziej nudno i przewidywalnie . Chyba jednak tankowanie powinno byc wtedy ktos wczesniej zjezdal ktos jeszcze krecil dodatkowe kolka a teraz ? Powiedzmy sobie szczerze ze dzis w czolowce oprocz defektu Vettela i tego ze Alonso wyprzezdil na starcie Masse to nic sie nie dzialo. A wyprzedzanie to raczej ogladalismy na dalszych miejscach a to tez czesto za sprawa tch slabych zespolow ktore byly wyprzedzane .


avatar
Jarcol

14.03.2010 20:21

0

A ja myślę żebrak widowiska jest w dużym stopniu spowodowany torami które odwiedza F1. Jak nie ma gdzie wyprzedzać to trudno oczekiwać porywającego widowiska.


avatar
lechu55

14.03.2010 20:25

0

JA jestem za wprowadzeniem 2 obowiazkowych pitstopów. Tak to kazdy zjeidzi na jeden wyjedzie i juz jakos wroci na swoją pozycje. Poprzednie sezony to byla walka w boksach. Tam sie dzialo.


avatar
zu7

14.03.2010 20:26

0

Kolejne bzdurne posunięcie. Ja bym proponował: każdy kierowca ma obowiązek dać się raz wyprzedzić! Problem leży w obecnych regulacjach technicznych: zbyt wyrafinowane aero i zbyt delikatne, mięciusie i przyczepniusie opony.


avatar
Jarcol

14.03.2010 20:27

0

Ale tylko w boksach się działo, wyprzedzanie podczas pitów owszem i było ale na torze to za wiele się nie działo.


avatar
M@teuka

14.03.2010 20:31

0

powinno byc tak moim zdaniem: dostępne wszystkie mieszanki opon na kazdy weekand i nie ma obowiązku uzycia 2 mieszanek a co za tym idzie nie musi byc W OGÓLE żadnego PITSTOPU. Jak ktos chce to niech jedzie od poczatku na najtwardszej gumie i elo ;) takie moje zdanie ;)


avatar
Jarcol

14.03.2010 20:36

0

M@teuka ma rację, tak chociaż ze strategiami można by kombinować jedni by jechali na 3 pity i cały wyścig na miękkiej gumie a inni na jeden pit i cały wyścig na twardych gumach a tak wszystko jest zbyt przewidywalne. Przy tak małych różnicach w bolidach i tak małej możliwości manewru z ogumieniem już po kwalifikacjach można przewidzieć zwycięzce.


avatar
nomadwcm

14.03.2010 20:39

0

12. to już by była totalna nuda ..... wtedy wszyscy jechali by na 1 PIT .


avatar
gobl

14.03.2010 20:45

0

teraz też jadą na jeden pit stop


avatar
Jarcol

14.03.2010 20:45

0

Nie sądzę każdy bolid inaczej zużywa ogumienie i na każdym ogumieniu inaczej się prowadzi. każdy team miał by możliwość wyboru strategi w zależności od tego na których gumach szybciej jadą.


avatar
nomadwcm

14.03.2010 20:46

0

Przebudować tory i tyle. A najlepiej jak by w ogóle nie robili jakiś "rewolucji" fajnie było jak było , a tak wszystko spieprzyli , najpierw ten KERS , zakaz tankowania i w ogóle to szkoda słów ...


avatar
RoninRonin

14.03.2010 20:47

0

Sami przyznają, że zawalili temat. Jedzie procesja w której praktycznie nie da się wyprzedzać, a różnice punktowe są w tym roku większe. Kierowcy cisnąc nie mogą bo im spala za dużo paliwa którego nie mogą dolać ;-)))) jaja. Może się okazać że wyścigi będą nudne, nie będzie wyprzedzeń wcale a w połowie sezonu o punkty mistrzostwo walczyć bedą już tylko 2 zespoly albo nawet jedno ferrari punktujące podwójnie.


avatar
nomadwcm

14.03.2010 20:47

0

14. w zasadzie masz racje :)


avatar
gobl

14.03.2010 20:51

0

moim zdaniem powinny być obowiązkowe 3 pit stopy albo super miękkie opony, żeby zużywały się po kilku kółkach i powodowały znaczny spadek tempa (3-6 sekund) i super twarde o słabej przyczepności wtedy zmuszałoby to do zjazdu. A tak poza gdybaniem z tankowaniem było lepiej chociaż coś się działo w pit stopach, a teraz ależ emocjonująca jest szybsza o 0,2 sekundy zmiana kół w bolidzie Vettela niż innego kierowcy...żal jak czegoś nie zrobią to będzie coraz mniej widzów, już mnie stałego widza zaczyna to nudzić :/


avatar
dzozew

14.03.2010 20:51

0

uważam że powinni powrócić do starych zasad, taktyka tankowań, doboru mieszanek opon i duuuuużo więcej wyprzedzania, choćby w boksach


avatar
tomcat

14.03.2010 20:52

0

bez tankowań niezła nuda


avatar
vip015a

14.03.2010 20:53

0

a moim zdaniem powinno być tak że zakaz zmiany opon a zeby można było tankować mogło by być ciekawe jak by opona nie wytrzymywała i pękała w czasie wyścigu :)


avatar
Piotr_the

14.03.2010 20:53

0

Niech zmniejszą docisk areo jeden prosty spojler dla wszystlich a zwiększą moc silników (uwolnią modyfikacjie)!


avatar
piotrek74

14.03.2010 20:55

0

13. nomadwcm. i tu mylisz się tylko potrzeba współpracy Bridgestone aby przywozili na każde Gp bardzo różniące się opony a nie jak dzisiaj


avatar
gobl

14.03.2010 20:55

0

albo niech wprowadzą "nitro" :D które przyspiesza bolid, każdy ma do wykorzystania przez 20 sekund, prawie to samo co KERS ale tu będzie podtlenek azotu :D będzie wtedy Need for Speed underF1


avatar
frg1pl

14.03.2010 20:57

0

Nie wierze co tu czytam. Ten temat był poruszany już tyle razy i od bardzo dawna wiec będę się streszczał; Czy dla Was termin "WYŚCIG SAMOCHODOWY" oznacza ze samochody rywalizują ze sobą na torach które swoja budowa umożliwia wyprzedzanie a pit lane to tylko niezbędny dodatek do wyścigu czy tez po torach zaprojektowanych w sposób uniemożliwiający wyprzedzanie a ew zmiany pozycji będą odbywać się w garażu. Dla mnie zeszłoroczne stanowisko FOTA (stworzenie własnej serii wyścigowej) budziło nadzieje... Dzisiejsze to raczej skomlenie psa by rzucić mu kość...


avatar
quick B

14.03.2010 20:58

0

Oglądając wyścig byłem przekonany tak do 35 okrążenia że wielu kierowców spróbuje jeszcze raz zmienić gumki ale niestety sie zawiodłem i ta myśl o dwóch pitach jest chyba dobry aby były obowiązkowe albo aby opony szybciej ulegały zużyciu choć to paradoks. Może należy wrócić do zasady jazdy na gumkach różniących sie o jeden stopień i używać tylko tych trzech najmiększych całkiem rezygnując z twardych bo widać że te opony są bardzo wytrzymałe.


avatar
pawelos211

14.03.2010 20:58

0

chcecie czystej zdrowej rywalizacji ,dużo wyprzedzeń, emocji podczas pit stopów , odmrożonych prac na rozwojami silnikówi i aero to WYJE**** tych starych dziadów i tą mafie jaką jest FIA,FOM,F1 managment które trzymają łape na F1 już od lat 90 kiedyś FORMULA 1 to była formula a teraz jeden wielki SYF koniec w tym temacie imao


avatar
dzozew

14.03.2010 20:59

0

albo niech wprowadzą zapis że kierowca sam musi zmienić opony, a do podnoszenia auta ma użyć lewarek


avatar
gobl

14.03.2010 20:59

0

wydaje mi się że za czasów "elektronicznych pomagaczy" i silników turbo z możliwością modyfikacji i nieograniczonych testów było o wiele lepiej


avatar
zibi15888

14.03.2010 21:00

0

jedno tankowanie , a zmiana opon na takie jakie są potrzebne do szybkiej dobrej jazdy ,wymuszanie miękkie-twarde to wymysł producenta ... i ma racje nudny wyścig


avatar
carrera996

14.03.2010 21:00

0

Duże oczekiwania co do podniesienia atrakcyjności widowiska i niestety klapa. Długo nadmuchiwany balon dziś pękł z wielkim hukiem i niestety na tym się skończyło. Emocje były ale tylko w kwalifikacjach, sam wyścig rozczarował. Zalani pod korek jadą tylko na jeden pit stop i tak już chyba będzie, korzyści ze zmiany opon nie równoważą straty poniesionej na przejazd przez pit lane. Nie dość, że nie jest łatwiej wyprzedzać to zabrano możliwość dobierania strategii na wyścig. Czy nie brakowało Wam kibice zastanawiania się kto kiedy zjedzie i czy na tych dwóch kółkach więcej ten z tyłu odrobi stratę do poprzedzającego go bolidu? Czekam z niecierpliwością na kolejny wyścig w Melbourne, a później na następne. Pozdrawiam.


avatar
riqoor

14.03.2010 21:00

0

Faktycznie powinni znieść przepis wymuszający użycie dwóch mieszanek opon w wyścigu jednakże jednocześnie wprowadzić tak miękkie opony, że będzie trza zjeżdżać kilka razy :D Szkoda mi awarii Vettela, bo mi całe typowanie zawaliła. No i do tego Kubica...ehh


avatar
frg1pl

14.03.2010 21:03

0

napisze to raz jeszcze - bardzo mi się dziś pękające w szwach trybuny podobały .Widać ogromne zainteresowanie tym sportem w Bahrajnie


avatar
nowyziomal

14.03.2010 21:04

0

Żenujące widowisko pt Formuła 1 zamiast walki do upadłego nie oglądaliśmy prawie wcale walki dlaczego? Po co dla jednego czy kilku punktów ryzykować zużycie silnika którym trzeba jeździć kilka gp, opon bo mogą nie wystarczyć do końca wyścigu czy zwyczajnie paliwa, najśmieszniejsze że Vettel zapytany po wyścigu nie miał bladego pojęcia ile jest za 4 miejsce. Przepisy są skandaliczne bo zamiast walki mamy oszczędzanie bolidów opon i paliwa czy tak powinna wyglądać "królowa" sportów motorowych??? Czas na głębokie zmiany tzn pozytywne bo takich ostatnio jak na lekarstwo w przeciągu kilku ostatnich lat, nawet Schumi narzekał że aby wycisnąc maksimum z obecnego bolidu nie trzeba być super kierowcą. Czekam na liberalizację przepisów, przebudowe torów tzn dłuższe proste i zwiększenie mocy bolidów aby niemożliwe było pokonywanie łuków na pełnym gazie


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu